En nog belangrijker; hoe helpen deze landingspagina’s om hoger te ranken in de Google zoekmachines?
Een landingspagina, zoals de naam al aangeeft, is de pagina waar een bezoeker op terechtkomt nadat hij of zij op een advertentie, link, banner of een zoekresultaat heeft geklikt. Vaak zijn landingspagina’s speciaal voor deze doeleinden gemaakt. De bedoeling van een landingspagina is om de bezoeker zo snel mogelijk de informatie te geven waarnaar hij of zij op zoek is
Landingspagina’s zijn een belangrijke tool voor online marketeers en eigenaren van websites om het verkeer naar hun website te verhogen en hoger in de zoekresultaten van Google te komen. In dit artikel ga ik uitleggen wat landingspagina’s zijn en hoe ze kunnen helpen bij je SEO.
Een landingspagina is de pagina waar een bezoeker van je website op terechtkomt nadat hij of zij op een advertentie, link, banner of een zoekresultaat heeft geklikt. Vaak zijn landingspagina’s speciaal voor deze doeleinden gemaakt. Het doel van een landingspagina is om de bezoeker zo snel mogelijk de informatie te geven waarnaar hij of zij op zoek is. Landingspagina’s hebben meestal een iets specifieker doel, zoals het verkopen van een product of dienst, het verzamelen van gegevens van bezoekers of het genereren van leads. Landingspagina’s zijn dus cruciaal voor conversie-optimalisatie. Maar hoe kunnen landingspagina’s je helpen om hoger in Google te komen? Dat heeft te maken met de manier waarop Google de rangschikking van websites bepaalt.
Google kijkt naar de kwaliteit, relevantie en autoriteit van een website. En hoe meer bezoekers een website heeft en hoe langer ze op de site blijven, hoe hoger Google de website waardeert. Landingspagina’s dragen bij aan al deze factoren.
Bij het schrijven van een landingspagina schrijf je over slechts 1 onderwerp. Laten we de pagina die je nu aan het lezen bent als voorbeeld nemen. Wij schreven deze pagina ‘Wat zijn landingspagina’s?‘ om jou te informeren over landingspagina’s en om hoger in de resultaten van Google te komen. Dit zorgt weer voor meer verkeer naar deze website.
Zorg ervoor dat je teksten origineel zijn. Kopieer geen teksten van andere websites, want hier scoor je echt niet mee. Google ziet dit als plagiaat en waardeert dit niet. Zorg er verder voor dat je het zoekwoord met regelmaat terug laat komen in je teksten en zinnen. Wees beknopt en duidelijk. Beperk je tot de essentie en vermijd overtollige informatie. Je koppen en subkoppen moeten aantrekkelijk zijn. Zorg ervoor dat ze de aandacht van je lezer trekken zodat zij verder lezen.
Heel belangrijk: houd het mobiel vriendelijk. Zorg ervoor dat je landingspagina geoptimaliseerd is voor alle type apparaten. Mobiel verkeer neemt toe, dus zorg ervoor dat de pagina leesbaar en functioneel is voor smartphones. Zorg verder voor snelle laadtijden. Bezoekers hebben weinig geduld als het gaat om het laden van webpagina’s.
Ga vandaag nog aan het slag met het maken van handige landingspagina’s om het aantal bezoekers van jouw website te verhogen! Een handige tool die je kunt gebruiken bij het onderzoeken van de zoekwoorden die voor jou van toepassing zijn is de Google Keyword Planner.
Ga je liever samen met ons aan de slag? Let’s talk! Samen gaan we opzoek naar de zoekwoorden die jouw doelgroep waarschijnlijk gaat gebruiken om producten te vinden of om informatie te vinden over een bepaald onderwerp. Je zult zien dat het aantal bezoekers van je website gaat stijgen en bezoekers langer op je website blijven hangen. Dit zorgt er weer voor dat Google je website ziet als een actieve en relevante website. Dit zal resulteren in een hogere positie in Google.